Vyer:

Reach 2.0 är Schibsteds unika metod för att kunna mäta hur många faktiska unika människor som har sett din kampanj.
Genom att jämföra räckviddsresultat över tid hjälper detta dig att fatta bättre beslut när det gäller framtida kampanjer.

 

Jämfört med andra räckviddsvariabler som använder tredjepartsdata och som har utmaningar med att mäta unika människor, använder modellen bakom Reach 2.0 både Schibsteds förstaparts- och tredjepartsdata. Detta gör mätningen av räckvidd mer exakt när det gäller att uppskatta hur många som har sett din kampanj. Det är inte heller en uppskattning av unika användare, utan av unika personer, eftersom en person kan ha många unika användare.

Vi uppdaterar räckviddssiffrorna var 7:e dag och vid kampanjens slut. Vi kan mäta räckvidd för de senaste 32 dagarna. I sällsynta fall kommer räckviddssiffrorna inte att dyka upp i Admarket efter 7 dagar eller efter kampanjens slut. Om detta händer beror det på att vi inte fick en uppskattning av tillräckligt hög kvalitet – detta görs för att du alltid ska kunna vara säker på att de räckviddssiffror som står i Admarket är exakta uppskattningar.

Om du har några frågor kan du kontakta din säljrepresentant för mer information.