Vyer:
Här hittar du information om Schibsted och våra varumärken
 

Schibsted- den enkla vägen till det svenska folket
Det som började som ett boktryckeri 1839 är nu en nordisk familj av digitala konsumentvarumärken. Många av de tjänster som förr samlades i den traditionella papperstidningen, så som väder, köp och -säljannonser och tv-tablå, finns nu som egna digitala varumärken i Schibsteds portfölj.

 

Schibsted når över 8 av 10 svenskar varje vecka där tjänsterna genomsyrar användarens vardag. Detta medför att vi kan leverera på vårt samhällsansvar, nämligen att finansiera och beskydda den svenska demokratin genom fri press.

 

Fem fakta om Schibsted du som annonsör bör känna till
1. Marknadsledande räckvidd
Schibsteds når 82% av alla svenskar varje vecka. Vår starka räckvidd bygger på den gemensamma trafik våra bolag besitter, en räckvidd som står sig stark både nationellt, lokalt och regionalt.

 

Det betyder att du som stor nationell annonsör snabbt kan nå ut med ditt budskap till hela den svenska befolkningen, men att du som liten lokal aktör kan träffa rätt inom ditt geografiska område.

 

 

2. Premiumkontext
Schibsted driver några av de största nyhetssiterna i Sverige, samt många populära användartjänster.


Våra nyhetsmediekontext skyddas av våra ansvariga utgivare, såsom Aftonbladets Lena K Samuelsson, Svenska Dagbladets Anna Careborg och Omnis Markus Gustafsson, och svenskarnas tillit till nyhetsmedier är hög. Gällande användartjänster så som Blocket och TV.nu har de miljontals nöjda användare varje vecka.

Vi brukar säga att våra kontexter är det mest värdefulla vi har, och dem delar vi gärna med dig som annonsör.

3. Premiumformat och skräddarsydda lösningar
Schibsted erbjuder produkter och format som genererar hög uppmärksamhet och stort engagemang hos våra användare.

Schibsted erbjuder en bred annonsportfölj med lösningar föra hela köpresan. Du som annonsör hittar allt från stora premiumformat och integrationer till specifika datamålgrupper och skräddarsydda kreativa lösningar. Vi jobbar även ständigt jobbar med att mäta effekten av våra annonslösningar. I 2020 visade “Schibsted Cross Device Study” att annonsering hos Schibsted kan öka kännedom till ett varumärke eller produkt med 12%, och köpintentionen kan öka med hela 47%!

4. Unik data
Schibsted har data av hög kvalite. Vi känner våra användare; vilka de är, var de är och vad de är intresserade sig av. Detta skapar stora möjligheter för dig som annonsör.

Schibsted är det största mediehuset i Norden, med över 2 miljoner inloggade användare varje dag. Detta betyder att 40% av våra sidvisningar är baserade på inloggade användare. Därmed kan vi jobba med insiktsdriven produktutveckling och beslutsfattning, samt lagra vår data på ett säkert sätt. För dig som annonsör betyder det att vi kan erbjuda relevant innehåll och träffsäkra målgrupper- där datan alltid är relevant och färsk.

5. Schibsteds ekosystem är fri från svindel, vilket ger dig som annonsör en viktig trygghet
Detta betyder att vi kan dokumentera att visningarna du köper faktiskt är synliga för mottagarna. Juniper Reserach spår att digital annonssvindel kommer kosta annonsörerna 44 miljarder dollar globalt under 2022, vilket är mer än en fördubbling sedan 2018. Hos Schibsted mäter vi regelbundet misstänkt trafik på våra plattformar, och idag uppgår vår svindel till 0,2%.