Betalning
Här hittar du information om godkända betalningsmetoder på Admarket.
Standardbetalningsmetod på Admarket är med kort, men vi erbjuder även betalning per faktura vid förfrågan.
Betalning med kort
Betalningen utförs via Schibsteds partner Stripe, och du kan hitta deras integritetspolicy här. När du registrerar kortuppgifter är det ditt ansvar att ge oss exakt kontaktinformation, såsom e-postadress, namn och telefonnummer. Vi lagrar den information om ditt kort som är nödvändig för att fortsätta med månatliga debiteringar och underlätta framtida köp av våra tjänster.
Kampanjer med ett garanterat antal visningar
Produkter som levereras med garanterad leverans (de flesta produkterna inom "Varumärkesmedvetenhet") kräver att hela betalningen görs i förväg när du bokar kampanjen. Du kommer att få en betalningsbekräftelse följt av faktura(er) för redovisningsändamål.
Kampanjer utan garanterat antal visningar/klick
Icke-garanterade produkter (de flesta produkterna inom "Trafik") debiteras under hela kampanjperioden. Betalningsplanen är baserad på din valda kampanjperiod. Debiteringar på ditt kort kommer att göras två (2) dagar efter att kampanjen är avslutad, om inte kampanjen sträcker sig över en månadsskiftning eller över flera månader. I så fall kommer du att debiteras två (2) dagar efter slutet av varje månad för föregående månad. Du kommer att få kvitto för varje betalning.
Om vi inte kan debitera ditt kort på grund av exempelvis att ditt kort är blockerat, att giltighetsperioden har löpt ut eller att det inte finns tillräckligt med medel för det överenskomna beloppet, kommer tre (3) nya försök att göras under de nästkommande tre (3) dagarna. Du kan logga in på ditt Admarket-konto och uppdatera kortinformationen under "Ändra kortuppgifter".
Betalning med faktura
Schibsted fakturerar när kampanjen har slutförts, om inte kampanjen sträcker sig över ett månadsskifte eller över flera månader. I sådana fall kommer du att faktureras i slutet av varje månad. Av den anledningen kan du få flera olika fakturor för en och samma kampanj.
OBS! Byråkunder måste ange ett inköpsordernummer (PO-nummer) innan fakturering.
Vid utebliven betalning betalas dröjsmålsränta enligt 8% enligt 4 a § i räntelagen. Vid fakturafrågor, vänligen skicka e-post till salesops@schibsted.se
Egen referens eller ordernummer på faktura
Vid köp i Admarket finns det möjlighet att ange en önskad referens/er referens och ordernummer på fakturan i sista steget i bokningsflödet innan bokning av kampanj.
Denna information kan också läggas till efter att kampanjen har bokats via kampanjöversikten. Notera dock att informationen måste vara på plats på kampanjen senast en vecka innan första fakturering för att vi ska kunna garantera att det kommer med på fakturan.